• Błonnik oczyszczający 1000g - Babka Płesznik

Błonnik oczyszczający Suplement diety w formie proszku. W skład błonnika oczyszczającego wchodzą nasiona babki płesznik (85%) oraz łupina babki jajowatej (15%). Łuski obu babek odgrywają bardzo ważną rolę w diecie człowieka. Babka jajowata jest rodzajem zioła, które zawiera duże ilości śluzu. Pęcznieje ona w żołądku, przez co powoduje udrożnienie jelit.

27.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 48 h
Cena przesyłki 12.9
Paczkomaty InPost 12.9
Kurier 14.9
Kurier POBRANIE 19
Dostępność Duża dostępność

Czym jest błonnik i w jakich produktach możemy go znaleźć?

Błonnik stanowi kompleks substancji heterogennych, które wchodzą w skład ścian komórkowych organizmów roślinnych. Co ciekawe, składnik ten jest oporny na działanie enzymów trawiennych, niemniej jednak podlega procesom częściowego rozkładu za pośrednictwem bakterii bytujących w dolnym odcinku układu pokarmowego. Nazwa błonnik obejmuje związki o charakterze polisacharydów, wśród których wyróżnić możemy ligniny oraz skrobie. Ze względu na swoją rozpuszczalność, niniejsze włókno roślinne zazwyczaj dzielone jest na dwie grupy:

  • Błonnik rozpuszczalny w wodzie – odporny na działanie enzymów trawiennych, częściowo rozkładany za pośrednictwem bakterii bytujących w okrężnicy;
  • Błonnik nierozpuszczalny w wodzie – (znany jako włókno surowe) odporny na działanie enzymów trawiennych i wydalany z organizmu w niezmienionej formie.

Błonnik uznawany jest za jeden z najważniejszych składników diety człowieka. Jest on odpowiedzialny za profilaktykę licznych zaburzeń (w tym chorób o charakterze cywilizacyjnym). W naturalnych warunkach błonnik występuje zarówno w warzywach (np. roślinach strączkowych, brokułach, cukinii, cebuli)owocach (np. śliwkach, jagodach, bananach, pomidorach)produktach zbożowych (najwięcej znajdziemy go w produktach pełnoziarnistych) oraz w migdałach orzechach.

Błonnik w diecie – dlaczego jest tak ważny dla naszego zdrowia?

Błonnik spełnia wiele ważnych funkcji w organizmie człowieka. Wchodzi on w interakcję z florą bakteryjną jelit i wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Warto jednak wiedzieć, że rola błonnika w profilaktyce chorób dietozależnych jest znacznie większa. Badania naukowe dowodzą, iż włókno roślinne, wprowadzone w odpowiednich ilościach do codziennej diety, może wpływać na istotne zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia w przyszłości. Dostarczanie do organizmu około 30g błonnika na dobę (w połączeniu ze zdrową dietą i aktywnym trybem życia) jest w stanie uregulować poziom ciśnienia krwi oraz obniżyć wartość cholesterolu. Ponadto, spożywanie niniejszego składnika może wpływać na profilaktykę zaburzeń metabolicznych, w tym insulinooporności i cukrzycy typu drugiego.

Okazuje się, iż niniejszy składnik pokarmowy przyczynia się do spowolnienia procesów opróżniania żołądka, co istotnie wpływa na obniżenie poziomu glikemii poposiłkowej. Warto również wiedzieć, że włókno roślinne odgrywa niezwykle ważną rolę w profilaktyce chorób nowotworowych w obrębie układu pokarmowego (a zwłaszcza jelita grubego). Działanie przeciwnowotworowe błonnika opiera się w głównej mierze na wzroście treści jelita grubego, dzięki czemu możliwe staje się rozpuszczanie szkodliwych związków o charakterze kancerogennym, jak również toksycznych metabolitów. Dodatkowo, włókno roślinne jest niezwykle ważne dla naszej odporności. Badania dowodzą, iż spożywanie odpowiednich ilości błonnika, w połączeniu ze zdrową dietą i regularną aktywnością fizyczną, może wpływać na zmniejszanie poziomu markerów procesu zapalnego w surowicy krwi.

Błonnik a zaparcia

Włókno roślinne stanowi niezwykle ważny element walki z problemem uciążliwych zaparć. Wprowadzenie go do zdrowiej diety oraz aktywnego trybu życia wpływa między innymi na zwiększenie masy kałowej i ułatwienie jej wydalania z organizmu. Ponadto, błonnik odpowiedzialny jest za pobudzenie prawidłowej perystaltyki jelit, co sprzyja regularności i zwiększeniu częstości wypróżnień. Warto również wiedzieć, iż włókno roślinne może stanowić cenny element wspomagający leczenie Zespołu Jelita Drażliwego (szczególnie w postaci zaparciowo-biegunkowej). Warto przy tym pamiętać, aby dostarczać do organizmu błonnik możliwie jak najwyższej jakości, najlepiej ten pochodzący z naturalnych źródeł, czyli świeżych warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych. Niemniej jednak, w przypadku w którym ilość błonnika dostarczana wraz z codzienną dietą jest niewystarczająca, skuteczna może okazać się suplementacja wysokiej jakości błonnika oczyszczającego.

Błonnik oczyszczający – dawkowanie

Zaleca się, aby każdego dnia nie przyjmować więcej niż 12g błonnika oczyszczającego. Niniejszy produkt należy rozpuścić w szklance wody, dokładnie wymieszać, a następnie odczekać około 3 minut i wypić. Taką suplementację można stosować przez około 30 dni. Warto przy tym pamiętać, że podczas stosowania błonnika oczyszczającego należy zwiększyć ilość spożywanych płynów. Każdego dnia trzeba wypijać minimum 2 litry płynów (najlepiej w postaci czystej wody niegazowanej). W celu ustalenia odpowiedniej, dostosowanej do indywidualnych wymagań organizmu dawki suplementacji warto zasięgnąć konsultacji w gabinecie wykwalifikowanego dietetyka. Pamiętajmy również, że wprowadzenie suplementacji błonnika oczyszczającego może przyspieszyć proces odchudzania jedynie wtedy, gdy jego stosowanie połączymy ze zdrową dietą oraz regularną aktywnością fizyczną.

Przeciwwskazania dotyczące spożywania błonnika

Suplementacja błonnika nie jest zalecana w przypadku alergii na którykolwiek ze składników preparatu, jak również:

  • W sytuacji stanu zapalnego w obrębie żołądka lub dróg żółciowych;
  • W przypadku niedoborów białka lub składników mineralnych;
  • W przypadku choroby wrzodowej żołądka i/lub dwunastnicy.

Warto również wiedzieć, że stosowanie zwiększonych ilości błonnika może wchodzić w niekorzystną interakcję z niektórymi środkami farmakologicznymi. Włókno pokarmowe może bowiem obniżać skuteczność takich środków jak:

  • Paracetamol;
  • Farmaceutyki podawane w leczeniu zaburzeń czynności gruczołu tarczycowego, padaczki, depresji, zaburzeń lekowych, choroby Parkinsona;
  • Glikozydy nasercowe oraz antybiotyki;
  • Farmaceutyki odpowiedzialne za zmniejszanie poziomu stężenia lipidów we krwi.

ZASTOSOWANIE

Błonnik oczyszczający może stosowany być w formie zawiesiny przygotowanej na bazie szklanki wody. Ponadto, możemy stosować go jako dodatek do koktajli warzywno-owocowych, wyciskanych soków, domowych lodów lub porannej owsianki. Należy jednak pamiętać, że nie wolno spożywać błonnika oczyszczającego w dawce przekraczającej dzienne zalecenia (tj. 12g/24h).

Zaleca się spożywać  12 gram dziennie błonnika oczyszczającego (3 miarki) rozpuścić w szklance wody, poczekać 3 min. wymieszać i spożyć.  Zaleca się przyjmować suplement diety  przez 30 dni. W czasie kiedy będzie stosowany suplement diety zaleca się spożywanie 1,5 litra wody dziennie.

Nie przekraczać zalecanej  porcji do spożycia w ciągu dnia. Produkt nie może być stosowany przez osoby uczulone na którykolwiek z jego składników. Przechowywać w miejscu niedostępnym dla małych dzieci. Przechowywać w miejscu suchym, w temperaturze pokojowej w szczelnie zamkniętych opakowaniach.

Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety. Pamiętaj, że tylko zdrowy tryb życia i zrównoważony sposób odżywiania zapewniają prawidłowe funkcjonowanie organizmu i zachowanie dobrej kondycji.

Składniki: babka płesznik (85%), błonnik ze skórek Psyllium Husk 15 %

 image

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Oceń

Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie specjaliście