• Maizena - skrobia kukurydziana 1000g

Skrobia kukurydziana nazywana bywa też maizeną. Pozyskiwana jest z białych pręcików kukurydzy, w odróżnieniu od mąki kukurydzianej, którą pozyskuje się z ziaren kukurydzy. Ma biały kolor i nie posiada smaku, ani zapachu. Przybiera postać sproszkowaną. W połączeniu z odpowiednią ilością wody tworzy rodzaj kleiku. Maizena należy do produktów dietetycznych, nieposiadających glutenu i pochodzenia naturalnego. Nie zawiera konserwantów. To częsty składnik diety bezglutenowej i proteinowej.

7.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 48 h
Cena przesyłki 13
Paczkomaty InPost 13
Kurier 15
Kurier POBRANIE 20
Dostępność Mało

Dziękuję za wsparcie!

Zostaw telefon

Co to jest maizena?

Maizena to nic innego jak dobrze nam znana skrobia kukurydziana. Pozyskiwana jest z białych pręcików kukurydzy. Różni się więc do mąki przede wszystkim tym, że nie powstaje w wyniku mielenia ziarna. Skrobia kukurydziana nadaje się do przygotowywania wszelkich potraw, do których używamy tradycyjnej mąki. Świetnie sprawdzi się także do podsypywania stolnicy podczas rozwałkowywania ciasta. Zalecana jest zwłaszcza dla osób chorych na celiakię, ponieważ nie zawiera glutenu. Bardzo dobrze łączy się z wodą. Wystarczy lekko zwilżyć proszkiem, by uzyskać konsystencję kleiku. W tej formie często podawana jest osobom w czasie rekonwalescencji po zabiegach operacyjnych. Chętnie sięgają po nią także sportowcy w okresie wzmożonego wysiłku fizycznego. Maizena stanowi doskonałe uzupełnienie diety proteinowej.

Czym zastąpić skrobię kukurydzianą?

Skrobię kukurydzianą możemy zastąpić zwykłą mąką pszenną. W przeciwieństwie do maizeny ta jednak zawiera gluten i nie jest odpowiednia dla osób chorych na celiakię. Do zagęszczania potraw zaleca się używanie dwukrotnie większej ilości mąki niż skrobi. Jeśli nie mamy pod ręką maizeny, dobrym zamiennikiem będzie też mąka z tapioki. Dwie łyżki mąki to odpowiednik jednej łyżki maizeny. Ten sam efekt osiągniemy stosując mąkę ryżową lub zmielone siemię lniane. W przypadku tego ostatniego, konsystencja będzie jednak bardziej żelowa. Jedna łyżka mielonego siemienia lnianego zmieszana z czterema łyżkami wody powinna zastąpić około dwie łyżki maizeny.

Skrobia kukurydziana a ziemniaczana – różnice

Skrobia ziemniaczana to również zamiennik skrobi kukurydzianej. Obie mają taką samą konsystencję. Zawartość witamin i mikroskładników również jest porównywalna. Podstawową różnicą jest stopień zagęszczania potraw. Skrobia ziemniaczana zagęszcza płyny bardziej niż maizena. Skrobia kukurydziana zalecana jest do delikatnych deserów i słodyczy. Dobrze nadaje się do zup i sosów. Skrobia ziemniaczana natomiast sprawi, że kruche ciasto będzie jeszcze bardziej kruche. Może jednak delikatnie zmieniać smak potraw. Kolejna różnica to temperatura gotowania. Skrobia kukurydziana potrzebuje wyższej temperatury niż skrobia ziemniaczana, by zacząć gęstnieć. Maizena może również powodować delikatne zmętnienie potrawy. Skrobia ziemniaczana nie wpływa na zabarwienie dań.

Czy skrobia kukurydziana jest zdrowa?

Skrobia kukurydziana dostarcza naszemu organizmowi przede wszystkim węglowodanów. Mimo tego, że nie posiada szczególnych walorów prozdrowotnych jest zbawieniem dla osób uczulonych na gluten. Stanowi doskonały zamiennik produktów zbożowych. Kaloryczność jest do nich porównywalna. W 100 gramach maizeny znajdziemy około 351 kalorii. Zawiera niewielkie ilości tłuszczu (około 0,10 g) oraz soli (0,005 g). Jest źródłem błonnika pokarmowego i białka. Może stanowić uzupełnienie diety proteinowej. Nie zawiera cukru. Dostarcza witaminy B2, B6 oraz niacyny. Zawiera fosfor, żelazo, cynk, magnez, wapń, sód i potas.

Jakie ma właściwości?

Skrobia kukurydziana jest produktem, który może być spożywany przez osoby cierpiące na różnego rodzaju alergie pokarmowe. Jest lekkostrawna, dietetyczna i niskobiałkowa. Oprócz zastosowań w kuchni posiada również wiele cennych właściwości, które ułatwią codzienne prace w gospodarstwie domowym. Można wykorzystać ją do usunięcia plan z oleju, krwi i różnego rodzaju produktów spożywczych. Sprawdzi się także do czyszczenia garnków, patelni i zastawy stołowej. Można ją wykorzystać do prania jako środek zmiękczający ubrania. Co ciekawe, pasta przygotowana z maizeny może złagodzić objawy poparzeń słonecznych i podrażnienia miejsc po ukąszeniach owadów. Skrobia kukurydziana zastąpi także suchy szampon do włosów.

 

Składniki: Skrobia kukurydziana 

image

„Referencyjna wartość spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej

(8 400 kJ/2 000 kcal)”.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Oceń

Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia