• Nasiona chia 1000g - źródło OMEGA-3

Nasiona chia, to nasiona rośliny o nazwie szałwia hiszpańska. Są niskokaloryczne i odżywcze – to ich ogromna zaleta

14.90 -9% 13.49
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 48 h
Cena przesyłki 13
Paczkomaty InPost 13
Kurier 24h 15
Kurier InPost POBRANIE 16
Dostępność Duża dostępność

Dziękuję za wsparcie!

Zostaw telefon

Nasiona chia - źródło błonnika i omega-3

Nasiona rośliny o nazwie szałwia hiszpańska. Ich ogromną zaletą jest niska kaloryczność i duże wartości odżywcze.

Słowo „chia”, znaczy tyle co „siła”…

Nasiona chia są bogate w naturalnie występujące niezbędne kwasy tłuszczowe - kwasów omega-3 i omega-6. Kwas alfa-linolenowy stanowi konieczny składnik diety, ponieważ organizm sam nie jest w stanie go wyprodukowań. Kwasy OMEGA są niezbędne to dobrej kondycji naszego mózgu oraz biorą udział w wielu procesach związanymi z łagodzeniem stanów zapalnych w ciele.

Nasiona chia są to także dobre źródło składników mineralnych: żelazo, magnez, fosfor, cynk, potas, wapń. Zawierają również witaminę E i witaminy z grupy B.

Nasiona chia wchłaniają i zatrzymują wodę w organizmie, co w efekcie skutkuje, jak w przypadku spożywania siemienia lnianego, zapewnieniem długotrwałego uczucia sytości. Nasiona szałwii hiszpańskiej są jednym z najcenniejszych źródeł błonnika, zaraz za otrębami pszennymi.

Ponadto nasiona chia są bogate w wartościowe białko i z tego powodu ich wartość szczególnie doceniają wegetarianie.

Przy pomocy nasion chia w bardzo łatwy i szybki sposób można przyrządzić lekkie i smaczne desery. Idealne podczas diety odchudzającej, ponieważ zapewniają sytość na dłuższy czas.

STOSOWANIE

Nasiona chia można spożywać przyrządzone na wiele sposobów.

Można je dodawać między innymi do:

- Koktajli,

- Puddingów,

- Sałatek, naleśników, omletów, kasz,

- Musli, płatków, owsianki,

- Zmielone można dodawać do wypieku chleba, ciast czy naleśników lub jako zamiennik bułki tartej,

- Ze zmielonych nasion można przyrządzić budyń,

- Jeść, jako przekąskę lub posypywać kanapki,

- Rozdrobnić i w postaci sproszkowanego ziarna używać jako zagęszczacza do zup i sosów,

- Można jej dodawać do dżemów, owsianek, jogurtów, sałatek i innych przetworów na ciepło lub zimno.

SKŁAD / WARTOŚCI ODŻYWCZE

Składniki: Nasiona Chia (Salvia hispanica L.)

image

Spożycie nasion szałwii hiszpańskiej powinno wynosić nie więcej niż 15g dziennie.

„Referencyjna wartość spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8 400 kJ/2 000 kcal)”.

INFORMACJE DODATKOWE

Sprzedawane produkty mogą różnic się kolorem, fakturą, wielkością i smakiem z uwagi na ich naturalne pochodzenie.

Na terenie zakładu konfekcjonowane są produkty zawierające: gluten, orzechy, nasiona sezamu i produkty pochodne.

Wartości odżywcze podane w tabeli mogą nieznacznie różnić się w zależności od partii. Strona jest na bieżąco aktualizowana, jednak zdarza się, że posiadamy na stanie kilka partii produktu.

Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu.

KRAJ POCHODZENIA Argentyna / Paragwaj

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Oceń

Jakość
Funkcjonalność
Cena
Podpis
Opinia
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie specjaliście