Czy nasiona mogą być wartościowym dodatkiem do Twojej diety? Oczywiście! W małej objętości mieści się szeroka gama składników odżywczych, których nie może zabraknąć w codziennym menu. Zmiana nawyków żywieniowych nie jest obecnie problemem – zdrowe jedzenie bez problemów znajdziesz online oraz w wyspecjalizowanych sklepach stacjonarnych. Przeczytaj i sprawdź, które z gatunków nasion warto na stałe wprowadzić do jadłospisu oraz jakich dostarczają korzyści.

Słyszysz: „nasiona" i mówisz: „nie"? Popełniasz wielki błąd!

Pomimo rosnącego zainteresowania, jakim cieszą się naturalne produkty spożywcze, wciąż niewiele osób sięga regularnie po pestki i nasiona. Jest to błąd, ponieważ stanowią one cenne uzupełnienie codziennej diety. W prosty, niewymagający zdolności kulinarnych sposób dostarczą Ci błonnika, białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Znakomicie sprawdzą się w pracy, podróży lub też w trakcie relaksującego seansu filmowego. Nasiona są zazwyczaj neutralne w smaku i znakomicie komponują się z szeroką gamą potraw. W zależności od preferencji możesz je uprażyć, zmielić lub nasączyć w wodzie.

Siemię lniane – bogactwo kwasów tłuszczowych omega-3!

Na tle pozostałych naturalnych produktów spożywczych siemię lniane wyróżnia się wysoką zawartością lignanów – jednych z najsilniejszych dostępnych antyoksydantów. Związki te wzmacniają reakcje obronne i regeneracyjne organizmu, a także spowalniają proces starzenia. Poza tym nasiona lnu są doskonałym źródłem roślinnych kwasów Omega-3, a także wspierającego trawienie błonnika pokarmowego.

Jak spożywać siemię lniane? Istnieje wiele sposobów na to, aby włączyć je do codziennej diety. Zmielone ziarna mogą służyć do przygotowywania naparu (o lekko galaretowatej konsystencji), działającego osłonowo na układ pokarmowy. Spożywane w całości mogą natomiast stanowić pożywny dodatek do surówek, sałatek, kanapek lub też odżywczych koktajli. Włączenie siemienia do codziennego menu pozwoli Ci zwiększyć dobowe spożycie białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Nasiona chia – superzdrowa superżywność

Nasiona chia to drobne ziarenka pozyskiwane z szałwii hiszpańskiej. Status superżywności zawdzięczają wyjątkowo wysokiemu nasyceniu składnikami odżywczymi. W 100 g produktu znajdziesz więcej nienasyconych, zdrowych tłuszczy niż w tej samej ilości łososia hodowlanego. Zawarty w nich kwas alfa-linolenowy pozwala w naturalny sposób zmniejszyć ryzyko raka piersi, prostaty i szyjki macicy. Wykazuje także działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne i zapobiega odwodnieniu organizmu.

Ziarenka chia są neutralne w smaku, dzięki czemu można je spożywać na bardzo wiele sposobów. Popularnym i niezwykle prostym rozwiązaniem jest pudding z owocami oraz ulubioną odmianą mleka (również roślinnego – np. kokosowego). Doskonale sprawdzą także jako dodatek do koktajli, musli lub owsianki.
naturalnie zdrowy

Czarnuszka – na stany zapalne i poprawę odporności!

Jeżeli cenisz nie tylko walory zdrowotne, ale także smakowe superżywności koniecznie sięgnij po czarnuszkę, zwaną również czarnym kminkiem. Na tle przedstawionych poprzednio gatunków nasion wyróżnia się intensywnym, pieprzno-korzennym smakiem, przypominającym nieco kmin rzymski. Doskonale sprawdzi się jako dodatek do pieczywa, serów, past, kanapek oraz mięs.

Pod względem zdrowotnym czarnuszka dorównuje pozostałym zaprezentowanym w artykule superfoods. Już od czasów starożytnych ceniona była za swoje walory lecznicze. Jej najważniejszy składnik stanowi tymochinon – związek chemiczny wykazujący potencjał antynowotworowy, przeciwzapalny i przeciwbakteryjny. To głównie dzięki niemu czarnuszka pomaga na alergie, skutecznie wspiera naturalne mechanizmy obronne organizmu, jak również walkę z wolnymi rodnikami.

Postaw na superfoods!

Jak widzisz, spożywanie superżywności nie musi być nudne. Bogate w składniki odżywcze ziarna i nasiona wesprą Cię w walce z problemami zdrowotnymi, a także urozmaicą Twoje menu. Sprawdź, co oferuje Ci sklep z naturalnymi produktami Naturalnie Zdrowy i zamów produkty dopasowane do Twoich potrzeb. Masz wątpliwości? Nasi pracownicy pomogą Ci w doborze odpowiednich specyfików! W naszym asortymencie znajdują się również inne odmiany superfoods o unikalnych właściwościach – np. sproszkowana dzika róża, oleje konopne bądź też mąka kokosowa BIO.